Kategorie

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

 

Czy sprzedając Wasze produkty mogę wykorzystać zdjęcia i opisy widoczne w hurtowni?

Tak, zdjęcia i opisy udostępniamy bezpłatnie naszym PARTNEROM ( firmy które nie są użytkownikami www.bighurt.pl a będą kopiować i udostępniać materiały należące do naszej firmy będą zgłaszane jako kradzież praw autorskich).

Czy opisy i zdjęcia mogę otrzymać na płycie CD/DVD?

Opisy i zdjęcia możesz pobrać z naszego systemu (po zalogowaniu: Moje konto->Dodatki->Export CSV) - dlatego nie wysyłamy nośników.

Czy muszę podpisać z wami jakąś umowę współpracy?

Nie ma takiej konieczności. Wymagamy tylko zarejestrowania w naszym systemie.

Podczas rejestracji wymagacie przesłania dokumentów firmy. Posiadam tylko dokument z CEIDG poświadczający rejestrację mojej firmy. Czy on wystarczy do tego aby zarejestrowa się w hurtowni?

Tak. Taki dokument wystarczy.

Czy spełnić jakieś wymagania odnośnie wysokości obrotów - na przykład: miesięcznych?

Nie ma takiej konieczności.

Czy w trybie Dropshipping możliwa jest wysyłka za pobraniem?

Tak, w trybie drop ship realizujemy zarówno przesyłki po przelewie jak i za pobraniem. Przesyłki pobraniowe rozliczane są w zakładce Moje konto->Moje płatności->Pobrania. Mogą Państwo zdecydować, czy wpływające pobrania mają pokryć należności wynikające z faktur czy też mają być zwracane na konto bankowe.

Czy w obu przypadkach (wysyłki kurierskiej do mnie lub do mojego klienta) mogę śledzić losy paczki?

Po zrealizowaniu zamówienia na liście zamówień w godzinach popołudniowych pojawia się aktywny numer listu przewozowego. Po kliknięciu na numer listu zostaniesz przeniesiony na stronę przewoźnika z informacją o aktualnym statusie przesyłki. Numery przesyłek na stronie przewoźnika widoczne są dopiero w godzinach wieczornych.

Czy wysyłacie faktury drogą e-mail do zrealizowanego zamówienia?

Nie wysyłamy faktur drogą e-mail.
Faktury za zakupione przedmioty dostępne są w naszym systemie.
Istnieje możliwość pobrania faktury z zakładki ,,Moje konto/moje płatności/moje faktury".

W paczce którą otrzymałem nie było faktury. Dlaczego?

Nigdy nie wkładamy dowodu zakupu do paczki, ze względu na to, że wiele zamówień naszych klientów to zamówienia dropshipping - dlatego unikamy jakichkolwiek śladów prowadzących do naszej firmy.
Faktury za zakupione przedmioty dostępne są w naszym systemie.
Istnieje możliwość pobrania faktury z zakładki ,,Moje konto/moje płatności/moje faktury".

W paczce którą wysłaliście do mojego klienta w trybie dropshipping nie było paragonu. Dlaczego?

Jako sprzedawca masz obowiązek udokumentować sprzedaż. Musisz to zrobić we własnym zakresie. Zwróć uwagę na możliwości wysyłania faktur drogą elektroniczną. Zachęcamy do zapoznania się z tekstem rozporządzenia oraz dodatkowymi informacjami na ten temat.

Czy łączycie zamówienia?

Składając nowe zamówienie możesz w uwagach wpisać prośbę o wysyłkę danego zamówienia z innym. Postaramy się połączyć zamówienia - jednocześnie informujemy, że ze względów technicznych nie zawsze jest to możliwe.

Czy mogę edytować dane złożonego zamówienia?

Do czasu przyjęcia zamówienia do realizacji możesz ustawiać statusy. Możesz zmienić status z "Oczekującego" na "Nie złożone" jeśli chcesz wstrzymać na jakiś czas realizację zamówienia (na przykład czekając na wpłatę od klienta).
Możesz zmienić status z "Nie złożone" na "Oczekujące" jeśli chcesz aby Twoje zamówienie zostało zrealizowane. Możesz też anulować zamówienie.

Jak wygląda sprawa zwrotów? Klient zwraca do mnie czy do Państwa?

Docelowo zwracany towar powinien dotrzeć do nas.
Mogą Państwo poprosić klienta o wysyłkę na "adres serwisu".
W ewentualnych kontaktach telefonicznych z klientami przedstawiamy się jako serwis – aby nie sugerować Państwa współpracy z nami.
Adres korespondencyjny:
Fideli Sp. z o. o.
ul. Żeromskiego 16
64-200 Wolsztyn
tel. 791 383 983

Zamówiłem kilka towarów w cenach hurtowych. Czy za wysyłkę zapłacę raz?

Tak.

Czekam na wpłatę od mojego klienta. Czy mogę złożyć zamówienie z opóźnionym terminem realizacji?
Czy towary mozna rezerwować?

Możesz złożyć zamówienie i ustawić status "Nie złożone" - produkt będzie wówczas dla Ciebie zarezerwowany.
Pamiętaj aby nie ustawiać statusu zamówienia "Realizowane" z prośbą o późniejszą realizację - do tego służy status "Nie złożone".

Zamówiłem towary w pełnych kartonach. Widzę, że wówczas cena pojedynczej sztuki jest niższa. Czy cena wysyłki jest jedna dla wielu kartonów?

Nie. Za każdy karton zostanie naliczona cena wysyłki.

Zamówiłem towar. Kiedy w Waszym systemie pojawi się dokument?

Faktury generowane są każdego dnia roboczego. Na fakturze pojawiają się produkty z zamówień zrealizowanych.

Zamówiłem towar w kilku zamówieniach. Ile faktur dostanę? Kiedy pojawią się w Waszym systemie?

W naszym systemie pojawią się maksymalnie dwie faktury z jedną datą.
Na jednej z faktur pojawią się towary wysłane za pobraniem wraz z kosztami wysyłki.
Na drugiej znajdą się produkty za które chcesz zapłacić przelewem również z wyszczególnioną ceną wysyłki.

Jaki jest termin na opłacenie faktury gdy zostanie ona już wystawiona?

Termin płatności to 7 dni przy przesyłce kurierskiej i 14 dni przy przesyłce kurierskiej za pobraniem.

Czy można otrzymać kredyt kupiecki?

Pierwszych pięć faktur należy opłacić z góry lub zapłacić za towar przy odbiorze. Na kolejne otrzymasz kredyt kupiecki.

Zapłaciłem za fakturę. Kiedy wpłata pojawi się w Waszym systemie?

Wpłaty księgujemy każdego dnia roboczego w godzinach popołudniowych.

Jak wygląda sprawa rabatu za terminowe opłacanie faktur? Czy moje konto może zostać zablokowane?

W systemie sprzedaży Bighurt znajduje się 7 poziomów cenowych stopniowanych co 1%.
Płacąc terminowo faktury można uzyskać maksymalnie 3% rabatu (1% co 7 dni), w przypadku przeterminowania faktur powyżej 2 dni nastąpi blokada możliwości składania zamówień, natomiast ceny produktów wzrosną o 1%.
W przypadku dalszego opóźnienia ceny produktów będą rosły o 1% co 3 dni(maksymalnie do 3%).
Krótko mówiąc: opłacanie w terminie się opłaca.

Nie mogę składać zamówień ze względu na przeterminowane płatności. Wiem, że odblokowanie nastąpi po opłaceniu faktur. Zależy mi na szybkim złożeniu zamówienia. Czy mogę ten temat przyspieszyć?

Na indywidualną prośbę możemy odstąpić od reguły. Wówczas odblokowanie może nastąpić na wyraźną prośbę popartą przesłaniem dowodu wpłaty.

Czy kredyt kupiecki może zostać zwiększony?

Przy dobrej współpracy jest taka możliwość.

Jaka jest minimalna kwota zamówienia?

Nie ma minimalnej kwoty.

Ile czasu jest gwarancji na produkty?

Gwarancja jest udzielana na wszytskie produkty 12 miesięcy
( nie dotyczy do produktów firmy Maverick gdzie gwarancja wynosi 3 miesiące). 
Na zamki dmuchane HappyHop gwarancja jest udzielana tylko w przypadku użytkowania w domu. 
Na cele komercyjne producent nie udziela gwarancji.
Więcej informacji można uzyskać na stronie https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/ 

Czy stany magazynowe widoczne na Państwa stronie są zawsze aktualne?

Staramy się aby były zawsze aktualne. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że 99% produktów wysyłanych jest w terminie określonym w karcie produktu. W pozostałych przypadkach przesyłki są realizowane z opóźnieniem jedno lub dwu dniowym.
W wyjątkowych przypadkach zamówienie może nie zostać zrealizowane. Dokładamy wszelkich starań aby takich sytuacji było jak najmniej.

Sprzedaję na allegro. Nie posiadam sklepu internetowego. Jak mogę kontrolować stan magazynowy w Waszej hurtowni?

Rozpoczynając sprzedaż danego produktu (np. na allegro czy ebay) możesz dodać go do Produktów obserwowanych. Zrobisz to w systemie (Moje konto-> Powiadomienia->Obserwowane) dodając konkretny produkt lub całą grupę wybierając ją z rozwijanego menu (drzewa kategorii). W przypadku zmiany w naszym systemie opisu, dodania nowych zdjęć czy wystąpienia zerowego stanu magazynowego otrzymasz o tym informacje e-mailem. Wysyłamy je tylko do osób nimi zainteresowanych.

Czy sprzedaż waszych produktów w sklepie internetowym czy też na allegro jest opłacalna?

Wszystkie produkty można z powodzeniem sprzedawać w sklepach internetowych.
Jednak w związku ze sporymi kosztami wystawień, promowania i prowizji allegro nie wszystkie produkty sprzedają się rewelacyjnie w tym serwisie. Można przyjąć, że około 30% produktów przy zachowaniu odpowiednich narzutów będzie ciekawą ofertą dla Twoich klientów.

Czy mogę zintegrować Wasz system z moim sklepem na potrzeby pilnowania stanów magazynowych?

W naszej hurtowni masz możliwość wygenerowania pliku csv z danymi o produktach. Istnieje też możliwość skorzystania ze swobodnej wymiany danych hurtowni BigHurt.pl.

W jakich godzinach można się z Wami kontaktować?

Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 7-18.

Do której godziny można składać zamówienia aby towar został wysłany w tym samym dniu?

Czas wysyłki uzależniony jest od dostępności w magazynie. Towary (z opcją wysyłki w 24h) zamówione w dni robocze do godziny 14 staramy się wysłać w danym dniu. Zwróć uwagę na dostępność w karcie produktu.

Czy przez telefon lub e-mail można złożyć zamówienie?

Czy przez telefon lub e-mail można złożyć zamówienie?

Czy mogę zaoferować swoim klientom wysyłkę wszystkich produktów kurierem i Pocztą Polską?

W karcie produktu są proponowane przez nas opcje. Jeśli jest możliwość wyboru Listu pocztowego - można skorzystać z opcji. Jeśli jej nie ma - do wyboru pozostaje przesyłka kurierska lub przesyłka kurierska pobraniowa.

Czy mogę podesłać do Was mojego kuriera?

Wykluczamy taką ewentualność. Zdezoroganizowałoby to nam pracę.

Czy istnieje możliwość wysyłki za granicę? Jak wygląda sprawa pobrań dla takich przesyłek?

Wysyłki zagraniczne są możliwe. Nie ma możliwości wysyłki za pobraniem.

Czy cena wysyłki jest liczona raz dla wielu przedmiotów wysyłanych do jednego klienta?

W przypadku zamówień "na sztuki" tak jest. Natomiast przy zamówieniach na całe kartony cena wysyłki uzależniona jest od ilości kartonów.

Jak wygląda kwestia certyfikatów na Wasze produkty? Czy wszystkie przedmioty są dopuszczone do obrotu w UE?

Oczywiście zabawki spełniają normy europejskie (przede wszystkim EN71, która dotyczy bezpośrednio zabawek).
Ogólna instrukcja użytkowania zgodna z wytycznymi PIH znajduje się na opakowaniu.

W jaki sposób uzyskać dostęp do cen w BigHurt.pl w przypadku posiadania nieaktywowanego w systemie konta?

Aby otrzymać dostęp do cen hurtowych w serwisie prosimy o przesłanie dokumentów firmowych na adres: bok@bighurt.pl - po ich otrzymaniu w pełni aktywujemy konto.

Nie pamiętam hasła. W jaki sposób odzyskać dostęp do konta w BigHurt.pl?

Należy na stronie: Przypominarka_hasła skorzystać z funkcji "Chcę odzyskać hasło": wpisać adres e-mail użyty podczas rejestracji i zatwierdzić go odpowiednim przyciskiem. W kolejnym etapie otrzymają Państwo e-mailem odpowiednie informacje.